کمبود شدید پزشک متخصص در مناطق محروم 
کد خبر: ۲۸۵۸۲۸
تاریخ انتشار: 2023 July 18    -    ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
 سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره یه کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: ۶۰ درصد پزشکان متخصص در ۵ شهر بزرگ کشور هستند.
 سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره یه کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: ۶۰ درصد پزشکان متخصص در ۵ شهر بزرگ کشور هستند.
 
کمبود شدید پزشک متخصص در مناطق محروم 
 
سلمان اسحاقی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه مصوبات هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در رفع موانع اشتغال درباره تفکیک پروانه طبابت از پروانه مطب و حذف امتیازات لازم برای طبابت در شهرهای بزرگ و مناطق برخوردار با حضور مسئولانی از وزرات خانه های اقتصاد و بهداشت، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد
 
وی با بیان اینکه کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار داریم، افزود: طبق آمار بیان شده، ۶۰ درصد پزشکان متخصص در ۵ شهر بزرگ کشور هستند. در این شرایط مشوق های مناسب برای حضور پزشکان در مناطق محروم و کم برخوردار ارائه نمی شود.
 
اسحاقی در ادامه گفت: یکی از انتقادات شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت این بود که چرا امتیاز مطب از ۳۶۰ به ۲۵۰ کاهش یافته چراکه این اقدام منجر به کاهش حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار و متضرر شدن این مناطق می شود.
 
وی گفت: یکی از موارد دیگر مطرح شده در جلسه کمیسیون این بود که با وجود اینکه باید مالیات پزشکان متخصص صفر باشد اما هنوز وزارت اقتصاد اقدامی انجام نداده است؛ لذا مقرر شد هر چه سریع تر این بخش از قانون اجرایی شود. همچنین بر لزوم ارائه مشوق ها به پزشکان متخصص و برداشتن الزام داشتن امتیاز برای اخذ مجوز مطب برای پزشکان متخصص در مناطق مورد تاکید قرار گرفت.
 
اسحاقی در پایان بیگی از مشکلات را تعریف وزارت بهداشت از مناطق برخوردار و کم برخوردار دانست و گفت: با این تعاریف پزشک متخصص در مناطق محروم خدمت می‌کند اما از امتیازات مناطق محروم برخوردار نیست، در نتیجه پزشکان از مناطق محروم مهاجرت می روند. مقرر شد در این باره نشستی با حضور مسئولان وزارت خانه های کشور و بهداشت برای بازتعریف مناطق محروم و کم برخوردار تشکیل شود.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار